Βήμα 1: Δημογραφικά Στοιχεία

1. Φύλο:
Άντρας   Γυναίκα
2. Ηλικία (αριθμητικά):
3. Εθνικότητα;
Ελληνική   Άλλη
4. Μορφωτικό σας επίπεδο:
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση   Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Τριτοβάθμια εκπαίδευση   Μεταπτυχιακές σπουδές
Άλλο:    
5. Εργασιακή / επαγγελματική κατάστασή σας:
Δημόσιος/Ιδιωτικός Υπάλληλος με πλήρες ωράριο εργασίας   Ελεύθερος επαγγελματίας
Ημιαπασχολούμενος   Άνεργος/η
Οικιακά   Συνταξιούχος
Άλλο:    
6. Τόπος καταγωγής:
Πόλη (άνω των 10.000 κατοίκων)   Κωμόπολη (3.000- 10.000 κατοίκους)
Χωριό (κάτω των 3.000 κατοίκων)   Άλλο:
7. Εσείς είστε παιδί
Βιολογικό   Υιοθετημένο
8. Οι γονείς σας είναι χωρισμένοι:
Ναι   Όχι  
Αν ναι σε ποια ηλικία ήσασταν όταν χώρισαν;
9. Έχετε χάσει τον πατέρα σας: 
Ναι   Όχι  
Αν ναι σε ποια ηλικία ήσασταν όταν βιώσατε αυτή την απώλεια;
10. Έχετε χάσει τη μητέρα σας: 
Ναι   Όχι  
Αν ναι σε ποια ηλικία ήσασταν όταν βιώσατε αυτή την απώλεια;
11. Οι γονείς σας έως την ενηλικίωσή σας:
Ζούσαν όλα τα χρόνια μαζί   Ήταν χωρισμένοι, δεν ζούσαν μαζί
Δεν ζούσαν μαζί λόγω θανάτου του ενός
       από τους δύο
  Δεν ζούσαν μαζί λόγω απομακρυσμένης
       εργασίας
Δεν ζούσαν μαζί για άλλους λόγους  
12. Όταν ήσασταν παιδί τη φροντίδα σας είχε/είχαν:
Και οι δύο γονείς   Η μητέρα
Ο πατέρας   Η γιαγιά
Ο παππούς   Άλλο πρόσωπο με αμοιβή / συγγενής
Άλλος    
13. Οικογενειακή κατάσταση::
Έγγαμος/-η γονέας   Διαζευγμένος/-η γονέας
Γονέας σε διάσταση   Άγαμος/-η γονέας
Έγγαμος/-η γονέας (ξανά) με γονέα διαζευγμένο με παιδί/-ιά   Γονέας σε μεικτή ή ανασυσταμένη οικογένεια
Μόνος γονέας με παιδί/-ιά   Χήρος/-ρα
14. Διαμονή:
Μόνος/η με τα παιδιά   Με σύντροφο
Μόνος/η χωρίς τα παιδιά   Με σύζυγο
Με γονείς   Με άλλους / με συγγενείς
Με συγκάτοικο   Άλλη διευθέτηση:
15. Εργασιακή / επαγγελματική κατάσταση άλλου γονέα:
Δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος με πλήρες ωράριο εργασίας   Ελεύθερος επαγγελματίας
Ημιαπασχολούμενος   Άνεργος/η
Οικιακά   Συνταξιούχος
Άλλο:    
16. Αριθμός παιδιών που έχετε:
1   2   3   πάνω από τρία/πολύτεκνος-η
Ηλικία και φύλο των παιδιών :
π.χ. 8/Α , 8 ετών , Αγόρι 6/Κ, 6 ετών , Κορίτσι
     
17. Σε ποια ηλικία αποκτήσατε το 1ο σας παιδί;
κάτω από 20 ετών   20-30 ετών   30- 40 ετών   40-50 ετών   άνω των 50
18. Τι διαφορά ηλικίας έχουν τα παιδιά μεταξύ τους;
0-3 έτη   3-6 έτη   6-9 έτη
άνω των 10 ετών   είναι δίδυμα   έχω 1 παιδί
19. Ήταν εύκολο να αποκτήσετε παιδιά;
Ναι   Όχι
20. Είστε κηδεμόνες ή φροντίζετε τα παιδιά συντρόφων σας;
Ναι   Όχι
21. Έχετε επισκεφτεί ειδικό για να τον συμβουλευτείτε για τη φροντίδα των παιδιών σας;
Ναι   Όχι
22.Έχετε παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο σχετικά με τη φροντίδα των παιδιών σας;
Ναι   Όχι

23. Έχετε βοήθεια στη φροντίδα των παιδιών σας; (γιαγιά, νταντά ή άλλο πρόσωπο)
Ναι   Όχι
24. Αν ναι το πρόσωπο αυτό είναι:
η γιαγιά   ο παππούς   η νταντά   άλλο πρόσωπο
25. Ποιος έχει την κύρια ευθύνη στο σπίτι για τη φροντίδα των παιδιών;
Η μητέρα   Ο πατέρας
Από κοινού και οι δύο γονείς/κηδεμόνες   Η γιαγιά / Ο παππούς
Άλλος φροντιστής με αμοιβή   Άλλος φροντιστής χωρίς αμοιβή
26. Έχετε παιδί 5-14 ετών με:
Όχι, δεν έχω   Μαθησιακές δυσκολίες
Με αναπηρία   Χρόνιο νόσημα
27. Έχετε άλλο παιδί άνω των 15 ετών με μαθησιακές/νευρολογικές/ κινητικές δυσκολίες/χρόνιο νόσημα;
Όχι, δεν έχω   Μαθησιακές δυσκολίες
Με αναπηρία   Χρόνιο νόσημα

Βήμα 2: ΓΟΝΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ

Υπάρχουν στιγμές που όλα τα παιδιά παραφέρονται (συμπεριφέρονται με απρέπεια) ή κάνουν πράγματα που μπορεί να προκαλέσουν ζημιά, που είναι λάθος ή που δεν αρέσουν στους γονείς. Μερικά τέτοια πράγματα είναι: Να χτυπούν κάποιον, να ξεχνούν να κάνουν τη σχολική τους εργασία, να έχουν ξεσπάσματα, να γκρινιάζουν, να πετάνε το φαγητό τους, να λένε ψέματα και να αντιμιλούν, να μη μαζεύουν τα πράγματά τους, να αρνούνται να πάνε για ύπνο, να γυρίζουν στο σπίτι αργά. Οι γονείς έχουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους ή μεθόδους να αντιμετωπίζουν αυτού του είδους τα προβλήματα. Παρακάτω υπάρχουν προτάσεις που περιγράφουν κάποιους τρόπους διαχείρισης από τους γονείς.

Κάτω από κάθε πρόταση/δήλωση, υπάρχουν κυκλάκια που δείχνουν τη διαβάθμιση ανάμεσα στις δύο αντίθετες απαντήσεις που βρίσκονται στα αριστερά και στα δεξιά τους. Παρακαλούμε να βάλετε Χ ή να γεμίσετε το κυκλάκι που αντιστοιχεί καλύτερα στον τρόπο που εσείς διαχειρίζεστε τέτοιες καταστάσεις με το παιδί σας ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ.

1.Όταν το παιδί μου συμπεριφέρεται με απρέπεια ...
Ενεργώ ευθύς αμέσως Κάνω κάτι αργότερα.
2. Προτού πια φθάσω να επέμβω για ένα πρόβλημα ...
Κάνω στο παιδί μου αρκετές υπενθυμίσεις και προειδοποιήσεις. Κάνω στο παιδί μου μόνο μία υπενθύμιση ή προειδοποίηση.
3. Όταν είμαι αναστατωμένος/η ή βρίσκομαι κάτω από πίεση...
Γίνομαι δύστροπος και φορτικός στο παιδί μου. Δεν είμαι πιο δύστροπος από ότι συνήθως.
4. Όταν λέω στο παιδί μου να ΜΗΝ κάνει κάτι ...
Λέω λίγα λόγια. Του το λέω με πολλά λόγια.
5. Όταν το παιδί μου με παιδεύει ...
Μπορώ να αγνοήσω την ενόχληση. Δεν μπορώ να αγνοήσω την ενόχληση.
6. Όταν το παιδί μου συμπεριφέρεται με απρέπεια ...
Συνήθως εμπλέκομαι σε μακρά διένεξη μαζί του. Δεν εμπλέκομαι σε διένεξη.
7. Απειλώ ότι θα κάνω πράγματα που ...
Είμαι βέβαιος/η ότι μπορώ να πραγματοποιήσω. Ξέρω ότι δεν θα τα κάνω.
8.Είμαι το είδος του γονέα που ...
Θέτω όρια σε ό,τι επιτρέπεται να κάνει το παιδί μου. Αφήνω το παιδί μου να κάνει ότι θέλει.
9. Όταν το παιδί μου συμπεριφέρεται με απρέπεια ...
Του κάνω κήρυγμα για πολλή ώρα. Κάνω σύντομη συζήτηση μαζί του επικεντρωμένη στο θέμα.
10. Όταν το παιδί μου συμπεριφέρεται με απρέπεια ...
Υψώνω τη φωνή μου ή βάζω τις φωνές. Μιλάω στο παιδί μου ήρεμα.
11. Αν το «όχι» που λέω στο παιδί μου δεν εφαρμόζεται αμέσως ...
Αναλαμβάνω κάποιο άλλου είδους δράση. Συνεχίζω να μιλάω και προσπαθώ να κάνω το παιδί μου να καταλάβει.
12. Όταν θέλω το παιδί μου να σταματήσει να κάνει κάτι ...
Του λέω με σταθερό τρόπο να σταματήσει. Το καλοπιάνω ή το ικετεύω να σταματήσει.
13. Όταν το παιδί μου δεν είναι κάπου που μπορώ να το βλέπω ...
Συχνά δεν ξέρω τι κάνει. Ξέρω πάντα τι κάνει.
14. Αφότου έχει δημιουργηθεί ένα πρόβλημα με το παιδί μου ...
Συχνά του κρατάω μούτρα. Τα πράγματα επανέρχονται γρήγορα στο φυσιολογικό.
15. Όταν δεν είμαστε στο σπίτι ...
Διαχειρίζομαι τη συμπεριφορά του παιδιού μου με τον ίδιο τρόπο, όπως και στο σπίτι. Αφήνω το παιδί μου να εκφεύγει (του χαρίζομαι πολύ περισσότερο).
16. Όταν το παιδί μου κάνει κάτι που δεν μου αρέσει ...
Κάνω κάτι γι’ αυτό κάθε φορά που συμβαίνει. Συχνά δίνω τόπο στην οργή.
17. Όταν υπάρχει ένα πρόβλημα με το παιδί μου ...
Η κατάσταση κλιμακώνεται και κάνω πράγματα που δεν θέλω να κάνω. Η κατάσταση δεν ξεφεύγει από τον έλεγχο.
18. Όταν το παιδί μου συμπεριφέρεται με απρέπεια ...
Ποτέ ή σπάνια το ξυλοφορτώνω, το χαστουκίζω, το αρπάζω απότομα, ή το χτυπώ. Τις περισσότερες φορές το ξυλοφορτώνω, το χαστουκίζω, το αρπάζω απότομα ή το χτυπώ.
19. Όταν το παιδί μου δεν κάνει αυτό που του ζητώ ...
Συχνά δίνω τόπο στην οργή ή καταλήγω να το κάνω ο/η ίδιος/α. Ενεργώ διαφορετικά.
20. Όταν απειλώ ή προειδοποιώ το παιδί μου ...
Ποτέ δεν πραγματοποιώ αυτό που λέω. Κάνω πάντα αυτό που λέω.
21. Εάν το "όχι" που λέω δεν φέρνει αποτέλεσμα ...
Παίρνω άλλα μέτρα. Προσφέρω στο παιδί μου κάτι ωραίο ώστε να το κάνω να συμπεριφερθεί σωστά.
22. Όταν το παιδί μου συμπεριφέρεται με απρέπεια ...
Το διαχειρίζομαι χωρίς να αναστατώνομαι. Απογοητεύομαι ή θυμώνω τόσο πολύ, που το παιδί μου το αντιλαμβάνεται.
23. Όταν το παιδί μου συμπεριφέρεται με απρέπεια ...
Το κάνω να μου πει γιατί το έκανε. Του λέω "όχι" ή παίρνω άλλα μέτρα.
24. Εάν το παιδί μου συμπεριφέρεται με απρέπεια και στη συνέχεια δείχνει τη συγνώμη του ...
Αντιμετωπίζω το πρόβλημα όπως συνήθως. Δίνω τόπο στην οργή εκείνη τη φορά.
25. Όταν το παιδί μου συμπεριφέρεται με απρέπεια ...
Σπάνια χρησιμοποιώ άσχημες λέξεις ή βρισιές. Σχεδόν πάντα χρησιμοποιώ άσχημες λέξεις.
26. Όταν λέω στο παιδί μου ότι δεν επιτρέπεται να κάνει κάτι ...
Το αφήνω να το κάνει ούτως ή άλλως. Παραμένω σταθερός/η σε ότι είπα.
27. Όταν πρέπει να χειριστώ ένα πρόβλημα ...
Λέω στο παιδί μου ότι λυπάμαι γι’ αυτό. Δεν λέω ότι λυπάμαι.
28. Όταν το παιδί μου κάνει κάτι που δεν μου αρέσει ...
Ποτέ ή σπάνια το προσβάλλω, του λέω άσχημα πράγματα ή το βρίζω. Τις περισσότερες φορές το προσβάλλω, του λέω άσχημα πράγματα ή το βρίζω.
29. Αν το παιδί μου αντιμιλάει ή παραπονιέται όταν διαχειρίζομαι ένα πρόβλημα ...
Αγνοώ το παράπονο και παραμένω σταθερός/η σε αυτά που είπα. Κουβεντιάζω μαζί του για το ότι δεν πρέπει να παραπονιέται.
30. Αν το παιδί μου αναστατωθεί όταν πω "όχι" ...
Υποχωρώ και ενδίδω σε αυτό που θέλει. Παραμένω σταθερός/ή σε αυτό που είπα.

Βήμα 3: ΓΟΝΕΪΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ

Δίπλα σε κάθε πρόταση/δήλωση, υπάρχουν στα δεξιά κυκλάκια
που δείχνουν τη διαβάθμιση ανάμεσα σε 6 πιθανές απαντήσεις

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ, ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΡΚΕΤΑ, ΣΥΜΦΩΝΩ ΛΙΓΟ, ΔΙΑΦΩΝΩ ΛΙΓΟ, ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΡΚΕΤΑ,ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ

Παρακαλούμεεπιλέξτε το κυκλάκι ● στην απάντηση που σας εκφράζει καλύτερα.

  Συμφωνώ
Απόλυτα
Συμφωνώ
Αρκετά
Συμφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Αρκετά
Διαφωνώ
Απόλυτα

1.Είμαι αρκετά καλός/ή στο να κάνω το παιδί μου να πειθαρχεί.

2.Δυσκολεύομαι να αποφασίσω κατάλληλους κανόνες για το παιδί μου.

3. Το παιδί μου δεν φαίνεται να με ακούει ποτέ, όταν θέλω να κάνει κάτι.

4.Δυσκολεύομαι περισσότερο με την πειθαρχία, παρά με από οποιαδήποτε άλλη πλευρά των γονικών μου καθηκόντων.

5. Οι δεξιότητές μου στο να επιβάλλω πειθαρχία είναι τουλάχιστον το ίδιο καλές όσο και ενός μέσου γονέα.

6. Ξοδεύω υπερβολικό χρόνο καταβάλλοντας προσπάθειες χωρίς αποτέλεσμα, για να πειθαρχήσω το παιδί μου.

7. Πραγματικά δεν δυσκολεύομαι στο να μάθω το παιδί μου να πειθαρχεί.

8. Νόμιζα ότι ήμουν καλός γονέας, μέχρι που άρχισα να παλεύω τόσο πολύ με τα θέματα πειθαρχίας.

  Συμφωνώ
Απόλυτα
Συμφωνώ
Αρκετά
Συμφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Αρκετά
Διαφωνώ
Απόλυτα

9. Καταφέρνω να βοηθώ επαρκώς το παιδί μου με τις σχολικές του εργασίες.

10. Πιθανά βοηθώ περισσότερο το παιδί μου στις εργασίες για το σπίτι, από ότι άλλοι γονείς.

11. Συμμετέχω στην εκπαίδευση του παιδιού μου όσο το δυνατόν περισσότερο.

12. Το να βοηθώ το παιδί μου με τις σχολικές του εργασίες με κάνει να νιώθω ματαίωση (απογοήτευση).

13. Είμαι σίγουρος/η ότι το παιδί μου ξέρει πως ενδιαφέρομαι για τη ζωή του στο σχολείο.

14. Δεν συμμετέχω τόσο πολύ στην εκπαίδευση του παιδιού μου όσο πιστεύω ότι θα έπρεπε.

15. Είμαι καλός/ή στο να βοηθάω το παιδί μου στην προσπάθεια του να αντιμετωπίζει προβλήματα στο σχολείο.

16. Είμαι καλός γονέας όταν έρχεται η ώρα να κανονίσω να παίξει με φίλους το παιδί μου.

  Συμφωνώ
Απόλυτα
Συμφωνώ
Αρκετά
Συμφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Αρκετά
Διαφωνώ
Απόλυτα

17. Δεν κάνω αρκετά για να εξασφαλίσω ότι το παιδί μου διασκεδάζει.

18. Είμαι ικανοποιημένος/η από την ικανότητά μου να παρέχω δραστηριότητες ψυχαγωγίας στο παιδί μου.

19. Ξέρω ότι θα έπρεπε να ενδιαφέρομαι περισσότερο για την κοινωνική ζωή του παιδιού μου.

20. Όταν το παιδί μου θέλει να παίξει με ένα φίλο, αφήνω τα δικά μου, ώστε να βοηθήσω σε αυτό.

21. Είμαι καλός/ή στο να φροντίζω να έχει το παιδί μου μια ποικιλία ψυχαγωγικών εμπειριών.

22. Δεν ανακατεύομαι με την ψυχαγωγία του παιδιού μου.

23. Ανταποκρίνομαι στις δικές μου προσδοκίες όσον αφορά τη συναισθηματική υποστήριξη που δίνω στο παιδί μου.

24. Είμαι οπωσδήποτε ένας γονιός που παρέχει επαρκή φροντίδα στο παιδί μου.

  Συμφωνώ
Απόλυτα
Συμφωνώ
Αρκετά
Συμφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Αρκετά
Διαφωνώ
Απόλυτα

25. Δυσκολεύομαι στο να εκφράσω την στοργή μου στο παιδί μου.

26. Γνωρίζω ότι δεν είμαι συναισθηματικά εκεί, όσο χρειάζεται το παιδί μου.

27. Μου είναι εύκολο να είμαι τρυφερός γονέας.

28. Προσπαθώ σκληρά να βάζω τις συναισθηματικές ανάγκες του παιδιού μου πριν από τις δικές μου.

29. Ενθαρρύνω συστηματικά το παιδί μου να εκφράζει τα συναισθήματά του.

30. Είμαι καλός γονέας σε ό,τι αφορά τη φροντίδα της σωματικής υγείας του παιδιού μου.

31. Ξέρω ότι δεν με απασχολεί αρκετά η υγεία του παιδιού μου.

32. Προσπαθώ πολύ να ενθαρρύνω το παιδί μου να αποκτήσει υγιεινές συνήθειες.

  Συμφωνώ
Απόλυτα
Συμφωνώ
Αρκετά
Συμφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Λίγο
Διαφωνώ
Αρκετά
Διαφωνώ
Απόλυτα

33. Φροντίζω πάντα να εξασφαλίζω στο παιδί μου άμεση ιατρική φροντίδα, όταν χρειάζεται.

34. Τείνω να είμαι λίγο χαλαρός/η σε ό,τι αφορά τη σωματική υγεία του παιδιού μου.

35. Δεν είμαι πολύ καλός/η στο να φροντίζω το παιδί μου όταν είναι άρρωστο.

36. Πιάνω τον εαυτό μου να αγνοεί τα πρώτα σημάδια ασθένειας του παιδιού μου, ελπίζοντας πως ότι κι αν είναι, θα περάσει.

Βήμα 4: ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ

Παρακαλώ διαβάστε κάθε δήλωση προσεκτικά και σημειώστε πόσο συχνά αισθάνεστε

ή ενεργείτε με τον τρόπο που περιγράφεται, τικάροντας (Χ) την ανάλογη απάντηση.

Πεντάβαθμη κλίμακα: Ποτέ ή σχεδόν ποτέ (0) –Σπάνια (1) – Μερικές φορές (2) - Συχνά (3) – Πάντα (4).

  Ποτέ η σχεδόν ποτέ Σπάνια Μερικές φορές Συχνά Ποτέ

1. Όταν κάποιος άλλος είναι ενθουσιασμένος, έχω την τάση να ενθουσιάζομαι και εγώ.

2. Οι δυστυχίες των άλλων ανθρώπων δεν με ενοχλούν πάρα πολύ.

3. Με αναστατώνει να βλέπω να συμπεριφέρονται σε κάποιον χωρίς σεβασμό.

4. Παραμένω ανεπηρέαστος/η όταν ένα κοντινό μου πρόσωπο είναι ευτυχισμένο.

5. Μου αρέσει να κάνω τους άλλους να αισθάνονται καλύτερα.

6. Τρέφω συναισθήματα στοργής και νοιάζομαι για ανθρώπους λιγότερο τυχερούς από εμένα.

7. Όταν ένας/μια φίλος/η αρχίζει να μιλά για τα προβλήματά του/της, προσπαθώ να στρέψω τη συζήτηση σε κάτι άλλο.

8. Μπορώ να καταλάβω πότε οι άλλοι είναι λυπημένοι, ακόμα και όταν δε λένε τίποτε.

  Ποτέ η σχεδόν ποτέ Σπάνια Μερικές φορές Συχνά Ποτέ

9. Θεωρώ ότι συντονίζομαι με τη διάθεση των άλλων ανθρώπων.

10. Δεν αισθάνομαι συμπόνια για τους ανθρώπους που προκαλούν στον εαυτό τους σοβαρές ασθένειες.

11. Αισθάνομαι εκνευρισμό όταν κάποιος κλαίει.

12.Δεν με ενδιαφέρει πραγματικά πώς αισθάνονται οι άλλοι άνθρωποι.

13. Όταν βλέπω κάποιον που είναι αναστατωμένος, νιώθω μια έντονη ανάγκη να βοηθήσω.

14. Όταν βλέπω να συμπεριφέρονται άδικα σε κάποιους, δεν νιώθω οίκτο γι’ αυτούς.

15. Το βρίσκω ανόητο να κλαίνε άνθρωποι από χαρά.

16. Όταν βλέπω κάποιον να τον εκμεταλλεύονται, αισθάνομαι απέναντί του κάπως προστατευτικά.



Βήμα 5: ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

Παρακαλείσθε να υποδείξετε πόσο συχνά αισθάνεστε ότι σας αντιπροσωπεύουν
οι παρακάτω προτάσεις, τικάροντας (Χ) την κατάλληλη απάντηση.
Επτάβαθμη κλίμακα:
Ποτέ ή σχεδόν ποτέ – Πολύ Σπάνια- Σπάνια – Μερικές φορές - Συχνά - Πολύ συχνά - Πάντα ή σχεδόν πάντα.

  Ποτέ ή σχεδόν ποτέ Πολύ σπάνια Σπάνια Μερικές φορές Συχνά Πολύ συχνά Πάντα η σχεδόν πάντα

1. Είμαι ευαίσθητος/η σε ό,τι οι άλλοι δεν εκφράζουν με λόγια.

2. Έχω επίγνωση αυτού που οι άλλοι υπονοούν αλλά δεν εκφράζουν με λόγια.

3. Κατανοώ το πώς αισθάνονται οι άλλοι.

4. Έχω τις αισθήσεις μου ανοιχτές για κάτι περισσότερο από αυτά που λέγονται με λόγια.

5. Διαβεβαιώνω τους άλλους ότι θα θυμάμαι αυτό που μου λένε.

6. Συνοψίζω τα σημεία συμφωνίας και διαφωνίας την κατάλληλη στιγμή.

  Καθόλου Ελάχιστα Πολύ λίγο Λίγο Ούτε λίγο ούτε πολύ Αρκετά Μάλλον πολύ

7. Κρατώ στο νου μου τα θέματα που επισημαίνουν οι άλλοι.

8. Διαβεβαιώνω τους άλλους ότι τους ακούω χρησιμοποιώντας λεκτικές επιβεβαιώσεις/επιφωνήματα (π.χ.: Μμ, Χμ, κ. λπ.)

9. Διαβεβαιώνω τους άλλους ότι είμαι δεκτικός/η στις ιδέες τους.

10. Κάνω ερωτήσεις που δείχνουν ότι κατανοώ τις θέσεις των άλλων.

11. Δείχνω στους άλλους ότι τους ακούω χρησιμοποιώντας τη γλώσσα του σώματος (π.χ. με νεύματα κεφαλής).




Θα θέλατε να ενημερωθείτε για τα αποτελέσματα της έρευνας όταν αυτά επεξεργαστούν το 2022; Αν ναι, παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας: